FANDOM

Rampage

Ekran z gry

Rampage

Dostępne potwory

Rampage arcade

Automat do gry

Original Rampage Gameplay

Original Rampage Gameplay

Gra zręcznościowa wydana w 1986 roku prez Bally Midway . Rozgrywką nawiązuje do filmów o wielkich potworach niszczących miasto, takich jak: Godzilla czy King Kong.

FabułaEdytuj

Gracz wciela się w postać jednego z dostepnych potworów:

  • Gigantycznej małpy - George'a
  • Wielkiej jaszczurki - Lizzie
  • Olbrzymiego wilkołaka - Ralpha

Zgodnie z historią zawartą w grze każdy z bohaterów był kiedyś człowiekiem, jednak pod wpływem zewnętrznych czynników przemienił się w szalone monstrum którego jedynym celem jest sianie zniszczenia.

W każdej planszy potwory niszczą inne miasto znajdujące się w Stanach Zjednoczonych lub Kanadzie. Miastem startowym jest San Jose w Kaliforni.

RozgrywkaEdytuj

Każda plansza przedstawia wycinek miasta, który gracz musi zrównać z ziemią. Aby zniszczyć budynek gracz musi wspinając się po budynku zadać serię ciosów we wszystkie jego części. Kiedy runą wszystkei budynki plansza kończy się zwycięstwem gracza.

Przeszkadzają mu w tym mieszkańcy oraz w późniejszych etapach gry policja i ostatecznie wojsko. Początkowi przeciwnicy są praktycznie bezbronni jednak wraz z postępem gry poziom trudności znacznie rośnie.

Każdy potwór posiada taki sam zakres możliwości, różni się jedynie wygladem oraz kolorem pasku życia i licznika punktów. Gra oferuje bardzo bogaty, jak na rok w którym powstała, wachlarz możliwości interakcji ze światem. Monstra mogą chodzić, skać, wspinać się po budynkach, przeskakiwać z budynku na budynek, podnosić przedmioty, wymachiwać pięściami niszcząć pojazdy i budynki. Energię utraconą w walce z policją i wojskiem potwór może odnawiać chwytając i zjadając ludzi.

MultiplayerEdytuj

Gra umożliwia rozgrywkę dla wielu graczy. Mogą oni współpracować wspólnie niszcząć kolejne partie miasta, jednak potwory mogą również ze sobą walczyć.